PITAGOREJSKI I SFERIČNI FAHP METODI U RANGIRANJU INDIKATORA ZA KREIRANJE PLATFORME ETRGOVINE
DOI:
https://doi.org/10.46793/AlfaTech1.1.31MKeywords:
B2C e-trgovina, Pitagorejski Fazi AHP, Sferični Fazi AHPAbstract
Dešavanja poslednjih godina izazvala su promene u svim aspektima savremenog ljudskog života. Svakodnevne aktivnosti, kao što je npr. kupovina, pomerile su se sa tradicionalnih metoda na mnogobrojne onlajn varijante, što je omogućilo povećanje industrije elektronske trgovine (e-trgovine). Kako sve više usluga postaje dostupno na mreži, potrošači se često oslanjaju na usluge od poverenja, koje se često održavaju na vebu i mobilnim platformama na kojima su predstavljeni. Bez obzira na njihovu veličinu, većina kompanija i trgovaca trenutno traži načine da angažuju svoje kupce putem elektronskih kanala zbog efekta COVID-19.U ovom radu rangiramo indikatore uspešnog dizajna platforme za e-trgovinu koristeći Pitagorejski Fazi Analitički Hierarhijski Proces (PFAHP) i Sferični Fazi Analitički Hierarhijski Proces (SFAHP). Nakon opsežnog pregleda literature, i analize mišljenja stručnjaka, izabran je niz indikatora i podindikatora za određivanje prioriteta. Na kraju, dato je razmatranje rezultata u obliku tabela i grafikona, kao i opšta preporuka šta treba uzeti u obzir pri dizajniranju platforme za e-trgovinu. Naši rezultati rangiraju sigurno plačanje, sigurnost naloga i i poverenje i lojalnost kao najznačajnije, a višejezičnu podršku i često postavljana pitanja kao najmanje značajna.